5 obiceiurile alimentare pentru oamenii ocupați

5 obiceiurile alimentare pentru oamenii ocupați

Am înțeles, este era vitezei. Vrem totul rapid și bun dacă se poate, vrem totul de-a gata ( supă la plic, prefiert, pregătit, pre…..,pre…) crezând că nu vor exista urmări. Însă cand corpul începe sa se resimtă, devenim nervosi și blaman mâncarea nesănătoasa cu care suntem invadați.
Ceea ce spuneti  este adevarat, mâncarea este într-adevăr plină cu chimicale, conservanți, aditivi, E-uri, coloranți, etc, însă știați că alegerea între a mânca sănătos și nesănătos stă în mâinile noastre? Probabil o sa spuneți că e greu, ca nu aveți timp să stați să preparați ceva mai sănătos.

Ce ați spune dacă ar exista o cale să mâncați mai sănăos doar prin schimbarea unor obiceiuri alimentare zilnice? Da…. tot rapid, însă…mult mai sănătos!

O să începem cu cel mai des întâlnit obicei alimentar :

  • Bolul cu lapte și cereale de dimineață:
    Într-adevăr, un bol cu lapte și cereale este foarte ușor de pregătit, însă corpul va rămâne descoperit din punct de vedere nutrițional, deoarece din lapte și cereale luăm foarte puțini nutrienți care nu satisfac necesarul corpului la o masă.

Sfat: dacă nu vrei să renunți la cerealele de dimineață, fă-ți un obicei și peste cerealele tale obișnuite ( cea mai bună alternativă ar fi cerealele integrale fără adaos de zahăr, sau fulgii de ovăz) adaugă bucățele de fructe, nuci, seminte, iar pentru un gust mai ducele, puțină miere. Pe lângă faptul că astfel vei obține mult mai mulți nutrienți și gustul va fi mult mai bun. Variază fruncte cu semințele sau nucile în diferite zile

 

  • Iaurtul cu fructe cumpărat din magazin:
    Știm cu toții că iaurturile din magazine nu au fructe integrate ci zahăr la greu, zahar, care distruge celulele una câte una.
    O variantă excelentă acestui iaurt îl reprezintă iaurtul cu fructe varianta” home made”.
    Se prepară repede și furnizează corpului vitamine, minerale, calciu și fibre, ține de foamne plus gustul delicios
    Cum îl preparam? Simplu…..luăm un iaurt natural ( preferabil neprobiotic, cel mai bun e cel facut în casă, o să revin cu o rețetă rapidă și simplă) tăiem repejor câteva din fructele preferate, le punem în iaurt pe care îl asezonam cu puțină miere sau sirop de arțar…yammmmyyyy delicios 🙂
  • Salatele:
    Știu că poate nu sună așa bine, însă, merita o șansă, e excelentă ca furnizor de nutrienți și ajută corpul împotriva stresului oxidativ.
    Toate verdeturile sunt bune însă una e vedetă 🙂
    În loc de salata verde, folosiți salata de spanac, preparată din frunzele de spanac.
    O porţie de salata de spanac are de trei ori mai mult calciu, potasiu şi vitamina C, şi cu 50% mai multă vitamina A, față de o porţie de salată verde.
  • Fasole, fasole, fasole
    În loc de orez alb sau paste, utilizați fasolea deoarece are un aport nutritiv excelent.
  • Gustări
    Gustările luate la întâmplare pot avea efect negative asupra siluetei, a stării de bine și a sănătății.
    Așadar înainte de a întinde mâna dupa o pungă cu cipsuri, ia în calcul o gustare mai sănătoasă ca….boabele de soia. Doar jumătate de cană de boabe de soia conţine cam 9g de fibre, 11g de proteine şi aproximativ 10% din necesarul zilnic de vitamina C şi fier – toate cu doar 120 de calorii.

Acum ca ați aflat cum să vă îmbunătațiți obiceiurile alimentare cu câteva variante rapide, gustoase și de efect, nu mai rămâne decât să vă bucurați de noile rețete și să experimentați noi obiceiuri.

Voi ce mâncați dimineața?
Așteptăm rețetele și variantele voastre de mese și obiceiuri sănătoase 🙂

 

 

Sursă foto: http://blog.kiwilimon.com/2015/12/10-cambios-pequenos-en-tu-alimentacion-para-tener-una-vida-mas-saludable/prettyPhoto/0/

Please follow and like us:
error0